Mina auktioner på Tradera

söndag 8 januari 2017

Starfolded card

God söndag och god fortsättning! Årets första inlägg och då tyckte jag att ett stjärn kort skulle passa bra. Den här kortvikningen hittade jag på youtube.com. Molly scrap heter tjejen som lade upp en tutorial video om hur man gör. Trodde att det skulle vara krånglig men hennes tutorial var så klar, med mått angivelse, enkel att följa med. Så här är mina versioner av starfolded card.
 
 
 
Det här kortet gjorde jag efter Mollys anvisningar. Jag har använt en cardstock och skurit ut precis som hon visade på video. Sedan valde jag ut mönsterpapper och dekorationer. Det blev lite blandad papper.
 
 
Så ser det ut när man vecklar ut kortet.
 
 
Sedan kom jag på att varför inte använda bara ett dubbelsidig papper? Lat som jag är så testade jag med ett 8 x 8" (20;5 x 20,5 cm). Jag skar ned det till 20x20 cm. Sedan märkerad jag mitten och gjorde som på video. På video använde hon ett 30 x 30 cardstock. Istället för att rita 30 cm mot mitten så ritade jag 20 cm. Förstår ni? Istället för 5 cm från linjen så ritade jag 3,5 cm.
 
 
 
Sist gjorde jag ett baby kort. Jag använde pappersserie "Baby boy".
 
 
Istället för dekorerar med blommor använde jag klistermärker.
 
 
Tre snabba kort. Hoppas att länken till Molly scrap fungerar. Annars är det bara att söka Starfolded card tutorial så har ni en del att välja mellan. Lycka till!
 
Kram
Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar