Mina auktioner på Tradera

onsdag 28 augusti 2013

En korg för svamp plockning?

 
Hej, god onsdag vill jag hälsa er. Idag tänker jag visa er en korg som jag gjort med pizza kartong:D
Ja, du läste rätt. Pizza kartong. Fast jag menar de pizza kartonger som vi får hem papper och dekorationer i. Jag har sparat ett flertal av dessa. Kartongerna är jätte bra att återanvända när man t ex vill göra album. Den här korgen såg jag på Graphic 45s blog. Videon jag såg var gjort av Clare Charrill. Eftersom länken till Youtube inte fungerar får ni söka efter hennes namn på Youtube inom Scrapbooking och jag hoppas att ni hitta henne där. Men nu till min korg.
 
 
 
Som sagt. Till stommen har jag använt pizza kartong. Sedan har jag klädd bitarna med mönsterpapper från Scrap Magic. Tyvärr kom jag inte ihåg vad papperna heter. Tycker inte ni att Sölvi är fantastisk som kom ihåg alla namn på papperna? Väl, jag kom i alla fall ihåg att den lilla charmen är från Scrap Magic. Textstämpel är från Tim Holz, den lilla blom "frimärken" och blomtag är från Graphic 45 "Secret Garden", de små texter är också från Scrap Magic. Vattenkannan är 3D klistermärker.
 
 
 
 
Mönsterpapper jag använt här, om jag inte minns fel så finns de både i storlek 12x12 och 8x8. Här har jag också använt magic mach, små tags/frimärker från "Secret Garden". Lilla kyckling är en stämpel jag har hemma.
 
 
 
På den här sidan har jag använt en ljusare grön magic mach. Bilden med solrosor är från G45 "French Country" Fjäril har jag klippt ur ett annat papper.
 
 

 
Handtaget har jag använt en Spillbinder oval. Text från Tim Holz. Lilla bilden med flickan från G45 "A Place in time", fjäril är från "Olde Curiosity". 


 
 
Det är inte svårt att göra. Själv ska jag ge bort den med några fröpåsar och ett kort i. Men man kan lika gärna har den till att plocka svamp eller har servetter i? Hoppas att ni fick lite inspiration.
 
Kram
Christine
 
Material:
Mönsterpapper
Stämpel - Tim Holz
Spillbinder - Oval
Små bilder - Graphic 45 "Secret Garden", "French Country", "A Place in time", "Olde Curiosity"
Charms, band, klistermärker från Scrap Magic.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar